لوب پمپ
نوشته شده توسط : کوروش فنایی

در صنايع توليد مواد شوينده پمپ استيل و لوب پمپ بيشترين کاربرد را دارد. اگر به دنبال يک پمپ استيل برای پمپاژ مواد شوينده هستيد، با ما همراه باشيد. در مقاله زير مزيت پمپ های لوب و دنده ای به طور کامل شرح داده شده است. کالا صنعتی به عنوان نمايندگی لوب پمپ بهترين خدمات مشاوره ای و فروش را به شما ارائه خواهد داد. بسياری از مردم تفاوت بين صابون ها و پاک کننده ها را نمی دانند. اگرچه هر دو اين دو ماده از گروه سورفاکتانت ها هستند اما اين دو ماده دارای تفاوت های آشکاری می باشند.

صابون های از موادی تشکيل شده اند که در طبيعت موجود می باشند. پاک کننده ساخته دست انسان می باشند و معمولا مواد آن در طبيعت يافت نمی شود. مواد پاک کننده در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد زيرا در اين برهه زمانی مقدار صابون به شدت کاهش پيدا کرده بود. از اينجا بود که مواد شوينده مايع مورد توجه قرار گرفت و لوب پمپ برای پمپاژ اين سيالات معرفی شد. در زمينه سازگاری با محيط زيست اکثر متخصصان بر اين عقيده هستند که صابون ها مواد بهتری نسبت به پاک کننده ها می باشند. پاک کننده ها مواد بسيار سمی و مضری برای ماهی ها می باشند. يکی از معايب صابون ها نيز ايجاد يک فيلم سيال غير قابل حل می باشد که موجب از بين رفتن مواد معدنی آب می شود. بسياری از پاک کننده ها برای شستشو لباس ها استفاده می شود زيرا اين مواد قابليت حلاليت بهتری در آب دارد و همچنين موجب کاهش کيفيت آب خروجی نمی شود.

راهنمای عمومی
در اين قسمت در مورد لوب پمپ برای پمپاژ مايع ظرفشويی و بازه عملکردی آن ها صحبت می شود. همچنين در مورد انتخاب گزينه های مناسب برای استفاده با صابون يا مواد پاک کننده صحبت می شود. با توجه به دامنه گسترده صابون ها و مواد پاک کننده، تعداد زيادی پمپ در لول های مختلف وجود دارد که قابليت کار با اين مواد را دارند. فرآيند توليد شامل نمونه سازي، تهيه مواد اوليه، بازيافت، محصول نهايی و سرويس های پشتيبانی می شود. زمينه های کاربردی استفاده از پمپ های مايع پاک کننده عبارتند از مخلوط کننده ها، خشک کننده ها، ترکيب کننده ها، بازيافت کننده ها، جدا کننده ها و جا به جا کننده ها می باشند. در جدول زير نوع ماده پاک کننده و مدل لوب پمپ برای استفاده ارائه شده است. برای دریافت مشخصات فنی و قیمت پمپ آب کشاورزی با کارشناسان فروش در تماس باشید.

لوب پمپ

محصولات پیشنهادی: قيمت پمپ روغن داغ
فرآيند پاک کنندگی
قبل از شناخت لوب پمپ بايد با مشخصات مواد شوينده آشنا شويم. ساختار صابون ها و پاک کننده طوری است که زمانی که در آب حل می شوند می توانند کثيفی و آلودگی را از سطح پوست انسان، لباس ها و ساير جامدات بردارند. فرآيند به نظر ساده برداشتن کثيفی از روی سطوح در واقعيت پيچيده می باشد. مراحل برداشت کثيفيی از روی سطوح شامل موارد زير است:

در ابتدا بايد محيط مد نظر خود را به وسيله آب خيس کنيد. نفوذ آب به تمام تار و پود اجسام بسيار مهم و ضروری می باشد. پاک کننده ها موجب گسترش بيتشر رطوبت در سطوح جامد با افزايش تنش سطحی می شوند. وابستگی مولکول های پاک کننده نسبت به مولکول های موادی مورد نظر برتری دارد و موجب کاهش سطح آلودگی در مواد جامد می شود. البته با توجه به اينکه حلال در مواد شوينده آب است، بايد توجه داشت که لوب پمپ مورد استفاده حتماً استيل و ترجيهاً استيل 316 باشد تا تغييری در خواص سيال ايجاد نکند. جذب يک لايه از صابون يا پاک کننده در سطح بين آب و سطح جامد که موحب پاکسازی سطوح جامد می شود. با توجه به باردار بودن سطوح پاک کننده، سطح ماده جامد نيز به صورت قطبی در آمده و به اين ترتيب جذب مواد پاک کننده صورت می گيرد.

مواد جامد در آب پخش می شوند. در اين مرحله با کمک تحريک مکانيکی و ايجاد دمای بالا تسهيل می شود. در موارد مربوط به صابون توالت، بر اثر حرکت های دست ها خاک در درون کف صابون پخش می شود. يکی از مراحل پاکسازی سطح، جلوگيری از بازگشت خاک به سطح می باشد. صابون ها و مواد پاک کننده آلودگی را در يک پوشش محافظت شده قرار می دهند و به اين ترتيب مواد آلوده از سطح جامد جدا شده و ديگر با پوست در اتباط نيستند. در برخی مواد از يکسری مواد روغنی و گريس برای جداسازی سطح آلودگی از سطح جامد استفاده می شود تا احتمال بازگشت آلودگی به سطح به صفر برسد. در واقع مراحل پاکسازی شامل جداسازی آلودگی ها و قرار دادن آن ها در يک فيلم سيال نازک می باشد که با شستشو با آب از سطح جدا می شود.

ذرات روغن به صورت قطره هايی از سطح جدا شده و در مواد پاک کننده حل می شوند. لکه های پروتيينی مانند تخم مرغ، شير و خون به سختی با استفاده از مواد پاک کننده عادی جدا می شوند. اين مدل از پروتيين ها قابليت حلايت در آب را ندارند. اين مواد در برابر ورودی مواد پاک کننده به سطح شان مقاومت می کنند. با استفاده از آنزيم های پروتئوليتيک به همراه مواد پاک کننده می توان پروتيين ها را در آب حل کرد. به اين طريق می توان به سطح اين مدل از پروتيين ها نفوذ کرده و آن ها را از سطوح مشخص جدا کنيم. اين مدل از آنزيم ها ممکن است برای افراد دارای آلرژی خطرناک باشد. در زمانی که قطرات و ذرات روغن به صورت پايا و شرايط متناسب در مواد پاک کننده حل نشود، اين قطرات دوباره به يکديگر متصل شده و به صورت ذرات بزرگتری در سطوح تميز شده قرار می گيرند.

در شستشو لباس ها و پارچه ها، ذرات ريز آلودگی با راحتی بيشتری در شکاف های کوچک قرار می گيرند و نسبت به ذرات بزرگتر راحت تر روی سطوح باقی می مانند. در شستشو پارچه ها و لباس ها، استفاده از روش پخش مواد پاک کننده بسيار اهميت دارد. در اين روش آلودگی با راحتی بيشتری از سطح پارچه جدا می شود. دانستن اين موارد برای انتخاب لوب پمپ به شما کمک شايانی خواهد کرد. برای عملکرد مناسب پاک کننده ها اين مواد بايد دارای ساختارهای شيميايی خاصی باشند. مولکول های آن ها بايد دارای ماده هيدروفوبيد که شامل اسيد چرب يا گروه های کربنی زنجيره طولانی باشند. گروه های کربی زنجيره طولانی شامل الکل های چرب يا الکيل بنزن می باشند. مولکول ها همچنين بايد دارای گروه هيدروفيليک مانند COONa يا گروه های سولفو مانند OSO3Na يا SO3Na يا اتيلن اکسيد با زنجيره بلند باشند.

ماده هيدروفيليک موجب حلاليت مولکول در آب می شوند. در مجموع گروه هيدروفوبيک به پارچه و ماده جامد متصل شده و گروه هيدروفيليک به آب متصل می شود. به همين دليل است که لوب پمپ استيل پيشنهاد می شود. اولين ماده پاک کننده صابون بود. به طور کلی می توان گفت هر ماده شيميايی که با آب مخلوط شده و اسيد های چرب را از سطح جدا کند، به عنوان يکی از مدل های صابون شناخته می شوند. اگرچه صابون ها بيشتر متمرکز بر روی موادی هستند که قابليت حلاليت در آب را داشته که موجب اثر متقابل اسيدهای چرب و فلزات آلکايی می شود. در موارد خاص نمک های اسيد چرب با آمونياک يا تريتنالامين برای استفاده خاص مانند آماده سازی اصلاح صورت استفاده می شود.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/793/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%D9%84%DB%8C%D8%B8-%DA%A9%D8%B4/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A8-%D9%BE%D9%85%D9%BE

 





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: